Skip to content

Martori

Februarie 23, 2011

Acum vreo luna, dupa amiaza asa, cand un bun prieten era in vizita la mine, ma trezesc ca n-am tigari si nici suc sa-l servesc pe insetatul Cody. Tocmai venisem de la un examen si a trebuit sa cobor iar scarile pana afara la magazin. Afara ningea abundent si batea vantul cat sa-ti ingheze mostenirile de familie. In fata scarii blocului, 2 baieti intre 20-25 de ani stateau la usa incercand sa sune la interfon pe cineva sa le deschida usa. Erau imbracati in paltoane lungi, negre, si aveau pe chipuri zambete cretine, ca de copii. Le deschid si plec cu Cody la magazin, intrebandu-ma cine oare erau dubiosii aia.

Ma intorc cu toate cele cumparate, ajung in apartament si ma asez la o tigara si o barfa cu prietenul sus-mentionat. Nu trec 5 minute ca aud soneria. Deschid si nu mare mi-a fost mirarea sa le vad mutrele celor doi baieti in continuare amuzati sau cel putin incantati peste masura de ceea ce faceau.

S-au prezentat, m-am prezentat si eu, iar apoi mi-au spus scopul vizitei. Faceau un fel de sondaj despre credinta in Dumnezeu, in Biblie si ofereau pliante cu tot felul de explicatii si versete din Cartea Sfanta. Stiti voi, ca toti mormonii si alti convertiti si convertitori care vor sa te prosteasca in trecerea ta de la o religie la alta aproape la fel. Problema e alta. Pe mine ma mananca sa le spun cate ceva, sa-mi dau cu parerea pana ii fac sa taca si sa ma lase in pace. Asa ca le-am spus cum nu sunt eu prea credincios, mai ales in Biblie, si mai ales in Vechiul Testament, cum ca sunt multe versete care se contrazic, cum ca eu cred in ceva dar nu in ceva cunoscut si interpretat de altii, ca merg pe principii morale si alte rahaturi d-astea pe care pot sa le spuna multi, dar nu cu acelasi patos.

In timp ce discutam cu ei, Cody isi termina tigara in bucatarie si se prapadea de ras, insa asculta cu atentie. Ma deranja faptul ca ei vroiau a invata lumea cum ca Biblia nu inseamna credinta oarba, ci si stiinta. Si imi demonstrau ei mie prin niste versete ca asa este. Eu le-am spus-o p-aia cu „crede si nu cerceta” care, stiu, nu este din Biblie, dar care se regaseste in Biblie, exact in contradictoriu cu ce vroiau ei sa-mi explice.(versetul 3:5 din Pildele lui Solomon : „Nu te socoti singur înţelept; teme-te de Domnul şi abate-te de la rău!”)

In fine, culmea e ca lor chiar le-a placut ca au discutat cu mine si au ramas cu acelasi zambet parca un pic fortat. Mi-au promis ca or sa mai vina sa mai vorbim, ca eu aveam ceva treaba in ziua ceea. Am inchis usa si mi-am continuat treburile, usor amuzat de nimicul facut. Weekend-ul acesta, au venit din nou. Nu eram acasa. Dar m-am mirat oarecum ca au cerut sa discute cu „Vadim”, cu mine. Cica or sa mai vina. Nu-i mai astept…in curand ma mut. Daca ma vor martorii lui Iehova, sa incerce sa ma caute in alta parte. Eu nu devin sectant. Sunt inca un pic ingrozit de chipurile celor doi. Cei ca ei gasesc in mine doar un „drum mort”.

4 comentarii leave one →
  1. Ana permalink
    Februarie 25, 2011 12:03 am

    No fugi tare, dar tu ai inceput sa citesti Biblia?

  2. Februarie 25, 2011 10:51 am

    cele 45 de zile in care nu ai scris ti-au fost suficiente sa termini biblia? :)) cred ca la ora 5, cand toata lumea pleaca de la serviciu, in metrou, cu o mana te tii de bara si cu o mana tii biblia… deschisa.
    propovaduieste-ne!

  3. Ana permalink
    Septembrie 23, 2011 7:56 pm

    Si din februarie n-ai mai scris nimic…

  4. Ana permalink
    Septembrie 23, 2011 7:57 pm

    Cred k te-ai apucat sa citesti Biblia intre timp 🙂

Lasă un răspuns

