Skip to content

Metrogardienii Intelectuali

Iunie 22, 2010

Sambata trecuta ma duceam cu metroul de la Eroilor spre Gara de Nord, grabit sa prind un tren spre Ploiesti. M-am asezat pe un scaun si am observat in fata mea, pe celalalt rand de scaune, un batranel care sedea langa 3 tipe/doamne. Batranelul isi scoate din geanta o carte si i-o ofera uneia dintre dame. Primul gand a fost sa nu vina si la mine, crezand ca ar putea fi vorba de chestiuni religioase care nu m-ar fi interesat. Dar a venit si a oferit carti in tot vagonul. Probabil era o carte scrisa de el. Am luat si eu una si am deschis coperta. Pe prima pagina era scris cu pixul asa: „GRATIS…citeste si da mai departe”. Titlul cartii este „Timpul Imperfect”, iar cartea in sine se refera la niste intamplari mai mult sau mai putin interesante, care au legatura cu timpul, in general, si cu tot ce ne ascunde el.

In fine, m-am gandit ca e dragut ce facea batranelul…chit ca incerca sa promoveze. Pe carti erau lipite preturile de 15 lei, dar erau taiate. Deci batranelul nu cerea nimic in schimbul acestor carti…el vroia doar sa fie citite si sa fie date mai departe.

Insa ce credeti ca s-a intamplat? Din capetele vagoanelor, vin doi gardieni de metrou masivi, pe la 30-35 de ani:

(G)ardienii: (plini de ei, pregatiti de orice) „Nu aveti voie sa faceti asa ceva in metrou. Va rugam sa iesiti!” Si deja pusesera mana pe dumnealui sa-l impinga din metrou.

(B)atranelul: (speriat) „Dar nu fac nimic rau! Impart carti pe gratis…nu cer bani, nu-s cersetor!”

G: „Da, dar nu aveti voie”…si in continuare il tineau de brate sa-l dea afara.

Vazand ca nu intervine nimeni, am vorbit eu: „Lasati-l, domne’, in pace! Da carti pe gratis! Cum sa-l dati afara pentru asta?”

G: „Asa e regulamentul! Trebuie…” In momentul asta au mai sarit vreo 2-3 femei:

„Da’ nu ne deranjeaza cu nimic, domne’, lasati-l!”

Batranelul, inca speriat, le ofera din geanta lui niste carti si gardienilor:

G:(mecle de boi) ” NU! Nu citim!”

Cand auzi asa ceva, este imposibil sa nu razi sau sa nu faci aluzie la cat sunt de prosti gardienii astia. Desi l-au lasat in pace, eu inca faceam un misto discret de ei, cat sa ma auda doar daca sunt foarte atenti. In schimb ma auzea Miky, care era cu mine, si ceialti oameni din jurul meu. Eram foarte frustrat pentru ce se intamplase. Imi parea imposibila prostia gardienilor.

Eu: „Cum, ma, sa il dea afara pentru cultura? Au mai venit si 2, ca vorba aia, un batranel reprezinta un mare pericol pentru un gardian cu pulanul la brau. Trebuia sa vina doi!”

Intre timp, unul dintre ei plecase, dar celalalt a ramas fix in fata mea, cu mainile in solduri, chinuindu-se sa se gandeasca ce sa-mi spuna. Dupa circa un minut de stat degeaba cu privirea tintita  in sus, semn ca era intr-o transa de gandire profunda, tinteste un deget spre mine:

G: „Si dumneavoastra sa nu va mai bagati in treaba noastra! Ca noi d-aia suntem platiti, sa ne facem treaba!”

Eu: „Stiu, daca era vorba de altceva, v-as fi lasat in pace, dar p-asta n-am mai auzit-o, sa dai afara un bosorog (si scuze ca ma exprim asa, dar atunci chiar asa mi-a venit in minte) pentru ca ofera carti pe gratis!”

G: „Domnule, noi stim mai bine ce trebuie sa facem…d-aia suntem aici!”…si face vreo 5 pasi sa se departeze si sa plece.

Dar nu l-am lasat. Deja ma iritasem, imi venea sa sar la gatul lui:

„Va faceti treaba?!?!? Da’ cand intra tigani cu manele la maxim in metrou si se leaga de toata lumea si dumneavoastra stati si va uitati la ei, de ei de ce nu va luati? Ca am asistat la vreo 3-4 situatii de genul!”

Lumea din metrou se uita ciudat. Gardianul, nervos ma intreaba:

„Si ai intervenit TU?”

Eu: „DA!”

Nemaistiind ce sa spuna, pe un ton amenintator imi spune: „Bineee!” (de parca urma sa mi se intample ceva)

Am ramas cu o moaca de placa, neteda, care nu inspira decat scarba si dezamagire. Lumea din jurul meu radea pe ascuns si Miky incerca sa ma linisteasca. Am ramas in continuare scarbit de ei, cocosii de Crevedia, cei care salveaza lumea de batranii instigatori la cultura, cei care ne incanta pe noi, calatorii, cu muzica ciorilor care zboara si zbiara libere prin compartimente, ciori care n-au nevoie de cartela pentru a trece de barierele catre peroanele metrourilor! 😡

In rest, m-am gandit la altele, m-am si distrat in weekend, dar despre asta o sa va povestesc in articolul urmator! Regheton, tzza! 😉

Sursa poza: mediafax.ro
6 comentarii leave one →
  1. acel comentac nesuferit permalink
    Iunie 22, 2010 2:29 pm

    frate… cum puuuula mea s-au nimerit doi badigarji handralai in metrou?!?!?!? pe niciunul dintre cei pe care i-am vazut facandu-si datoria underground nu l-as fi angajat nici sa sprijine un gard! numai mosi cu gandul la table-n Cismigiu, femei care-au fost disponibilizate de la Apaca si slabanogi ce abia-si carau echipamentul greu din dotare (pulan, curea de piele si bocanci). wtf… nu mai sunt scorseze?!?!?!?

  2. sabah permalink
    Iunie 22, 2010 6:01 pm

    ba, bine le-ai zis.

  3. copilaberant permalink
    Iulie 28, 2010 8:24 pm

    lasa men (ca sa stii cine sunt folosesc „men”) daca toata lumea ar actiona ca tine si ar lua atitudine in loc sa taca, tara asta ar fi altfel. tot respectul!

  4. alinutza permalink
    Iulie 29, 2010 4:52 pm

    hehe najpa treaba , bine ca in ciuc idiotii inca nu s-au gandit la varianta cu metroul:))))

  5. laagatat permalink
    August 8, 2010 6:56 pm

    felicitari eroule:P:D

  6. Mircea permalink
    Septembrie 3, 2010 11:36 pm

    badigarzii de la metrou sunt cei mai prosti tarani retardati din tara asta; gunoaiele societatii..

Lasă un răspuns

