Skip to content

Tot raul spre bine

Iunie 8, 2010

Acum circa 2 luni de zile, in Ploiesti a avut loc o disputa intre marile firme de taxi in ceea ce priveste pretul pe kilometru. Unele aveau un pret de aproximativ 1,4 lei iar altele de 1,75. Cele cu tariful mai mic au propus sa se ajunga la un pret comun, astfel incat sa iasa toti la aceleasi castiguri. Problema e ca cele cu tariful mare au refuzat.

Din aceasta cauza, firmele carora le-a fost refuzata propunerea si-au modificat singure pretul, acum tariful fiind de 0,99 RON. Adicatelea 1 leu pe kilometru.

Ma gadeam ca nu are cum sa mearga o asa afacere, dupa ce ca se plangeau ca nu le ajung banii si clientii. Nu vedeam cum s-ar fi strans un profit multumitor. Cu 10 ron te plimbi dintr-un capat in celalalt capat al Ploiestiului. Iar despre ceilalti cu tarif mare, ma intrebam cum de nu au picat pana acum.

Dar am avut ocazia sa merg si cu taximetristi cu tarif mic, si cu d-aia cu tarif mare. Prima oara am mers cu un „Lodias – 0,99 RON/km” si l-am intrebat pe sofer:

„Domne, de unde profit la 1 leu?”

„Pai mie imi convine orice ar fi, ca imi iau ciubuc 1-2 lei la fiecare cursa. Si am muuuulte „ciubuce”! La sfarsitul programului trebuie sa ma prezint la firma cu 80 lei. Restul imi ramane mie. Si de cand cu tariful asta, o gramada de lume merge cu taxiul. Ca daca sunt 3 sau 4 insi care vor sa ajunga undeva cu tramvaiul, dau 1,5 lei pe bilet RATP, deci 4,5 – 6 lei in total. Cu taxiul le ia 5 lei. Si e mult mai convenabil. Ajungi mai repede si ai si confort.Am clienti pensionari pe care ii iau de fiecare data din fata blocului sa ii duc la hale.”

Mi s-a parut logic ce mi-a zis. Eram foarte curios cum se descurca si ceilalti.

Asa ca atunci cand am mers cu un „Eldav – 1,59 RON/KM” l-am intrebat pe sofer cum face fata concurentei mult mai ieftine.

„Pai uite asa cum m-ai luat tu ca n-ai gasit alt taxi in statie, asa ma iau si altii. Prefer sa stau sa caut statie de taxi goala si sa raman acolo. Nu stau mai mult de 5 minute. Si la nevoie, ma ia oricine.”

Desi nu era corect ce facea el, avand in vedere ca masina arata sub orice critica (de-abia cred ca trecea ITP-ul cu spaga), mi-a placut cum a gandit. A jucat murdar. Dar uite ca nu iese nimeni in castig. Cei cu tarif mic probabil isi doreau eliminarea concurentei, dar vad ca ceilalti se descurca la fel de bine. Urat sa iei masuri drastice fara sa iti iasa ce ti-ai propus! Oricum, din moment ce lor le iese profitul ca inaintea aplicarii masurii, ar fi bine sa ramana cu tarifele de 1 leu, macar sa faca si ei un bine ploiestenilor.

One Comment leave one →
  1. acel comentac nesuferit permalink
    Iunie 10, 2010 8:57 am

    suna a reportaj… 😀

Lasă un răspuns

