Skip to content

Carnati

Mai 19, 2010

Se pare ca lumea a uitat de existenta mea si nu sunt surprins cu nimic. M-am obisnuit cu ideea de „prieten de ocazie”. E marfa ca in felul acesta imi pot cataloga si eu cunostintele. Colegi din generala? A trecut prea mult timp, probabil nici nu i-as mai recunoaste pe strada. Colegi de liceu? Am asa ceva? Daca tin legatura cu 2-3 persoane, e bine. Si alea ma cauta la nevoie. Colegi de handbal? De parca nici n-am fi avut amintiri impreuna! Sunt surprins doar atunci cand cei pe care oricum nu-i consideram prieteni ma baga in seama fara sa ceara nimic in schimb.

Urat te schimba viata asta…si poate chiar eu sunt ala nesuferit, de nu ma baga nimeni in seama. Am omis cumva prieteni din cartier, de la bloc? Acolo sunt maxim 2, iar unul dintre ei e Dinte. Restul? Sa nu pretinda ca au ceva legaturi cu mine. E amuzant sa-i vezi pe toti cum vor sa scape de prezenta neplacuta a altora, chiar de prezenta mea. De parca i-as  obliga eu sa faca ceva.

Parca as fi o pizda care se plange, dar macar le arat coaiele si nu pretind cum ca suntem in relatii tocmai bune. Macar nu sunt ipocrit. Sa nu se creada acum ca sunt vreun nefericit, ca am prieteni multi, dar nu de unde ma asteptam. Imi spunea sor-mea acum un an ca prietenii de la facultate sunt prieteni doar la facultate, ca nu ti-i pastrezi dupa ce termini. Si ce? P-astia din generala, din liceu sau cartier i-am pastrat? Deocamdata am prieteni la facultate pe care nu i-as da nimanui.

Dar totusi stau si ma gandesc care ar putea fi motivele pentru care i-am pierdut pe toti ceilalti. Din moment ce toata lumea are ceva cu mine, e normal sa spun ca de fapt, problema sunt eu, nu? Din punct de vedere psihologic, asa este. Insa nu este posibil, oare, ca unii dintre ei sa fie gelosi iar ceilalti sa nu-mi fi fost niciodata prieteni pe bune?

Si n-am inteles alte chestii. De ce daca eu sunt prieten cu cineva, altcineva trebuie sa se supere si sa rupa legatura cu mine? Ma gandeam ca din punct de vedere al perceptiei, lumea a evoluat destul de mult si ca nu ne mai putem comporta ca niste copii.

As fi vrut sa sune mai dur articolul asta, dar ma abtin. Punct.

14 comentarii leave one →
  1. roxu permalink
    Mai 19, 2010 7:39 pm

    ti am citit articolu’ si am stiut la ce parte din el sa ma simt…nu esti tu nesuferit, sau cel putin nu cu toata lumea, eu una nu te consider. sa stii ca dc nu spui oamenilor in fata ce crezi tu, si pe deasupra mai intelegi si gresit unele chestii nu inseamna ca lumea e plina de copii si ca nu ne am maturizat, ci doar ca exista neintelegeri pe care trebuie sa le lamuresti. atata tot. hai te pup si nu mai fi morocanos!:*

  2. warlocila permalink
    Mai 19, 2010 9:05 pm

    prefer sa ma abtin , roxu e mai indulgenta decat mine…oricum m-a jignit articolul tau , aveam asteptari mai mari de la tine

  3. Tanaku permalink*
    Mai 19, 2010 9:37 pm

    voi nu intelegeti ca articolul asta are legatura cu voi in cea mai mica proportie…cam 5%. nu voi erati problema…e un articol despre dificultatile unor prietenii cu mine in general. si daca va regasiti acolo, va regasiti pe drept, numai ca nu sunteti singurii care ar trebui sa se regaseasca in alea 2 randuri. Am scris in general, caci asa se intampla. Nu este pentru prima oara. Si in nici un caz nu pentru voi vroiam sa fie dur, ci pentru multi altii.

  4. warlocila permalink
    Mai 19, 2010 9:48 pm

    ti-ai pus vreodata intrebarea de cate ori m-ai sunat pe mine doar ca sa ma intrebi „cum o mai duc”? faptul ca esti delasator si consideri prietenii un bun de la natura nu compenseaza cu faptul ca prietenia trebuie sa o intretii. realizezi ca pana acum , de cand ma cunosti , tu nu m-ai sunat niciodata ? ah , si mai e o chestie…scuzele cu ” e vina lor bah , ce pula mea ” nu prea merge cu mine.

  5. warlocila permalink
    Mai 19, 2010 9:50 pm

    si daca tot discutam in cel mai prostesc mod , pe un blog , sa-i spui lu’ miky ca inca astept telefonul ala , de fapt il astept cam de duminica dar vreau sa vad cam pana unde duce nesimtirea , ca tot vorbesti tu de persoane care nu suna…

  6. Tanaku permalink*
    Mai 19, 2010 10:24 pm

    ma, eu stiu ca nu sun niciodata, dar eu nu sun pe nimeni niciodata. nu-mi sta in fire. nu-mi place sa sun lumea. plus ca nu te-as suna pentru simplul fapt ca nu-ti cunosc programul. si cum eu urasc sa fiu intrerupt in timp ce fac ceva, nu vreau s-o pateasca si altii. e urat ca te superi aiurea, dar eu chiar nu ma refeream la tine si la roxu in special. E o chestie care mi se intampla de 5-6 ani…sa fiu prieten cu cineva si din cauza asta altcineva sa ma dea la o parte. o prietenie nu se intretine prin telefon. imi place totusi ca ai fost rapid in citirea articolului si remarcarea celei mai nesemnificative suparari dintre toate. dintre toti care ar trebui sa se remarce, voi sunteti cei pe care m-am suparat cel mai putin.

  7. acel comentac nesuferit permalink
    Mai 19, 2010 10:46 pm

    recomand nitzica pisda la drum de seara, sa vezi ce-ti trece si de prieteni! sau apuca-te de munca, lepra! dixit!

  8. renata permalink
    Mai 21, 2010 8:01 pm

    draga warlocila ;). pot sa confirm ca-l stiu de o viata… vadim nu suna ever… si e fratele meu! stiu SIGUR ca ma iubeste, doar eu l-am crescut in mare parte si tare ne-am mai distrat… dar m-am obisnuit. cand nu ai asteptari de genul asta, nu poti fi deceptionat. dar ar trebui sa stii deja ca singurele momente in care te lamuresti daca ai prieteni pe bune si ca te poti baza pe ei sunt ale in care TIE nu-ti merge ca pe roze. doar atunci…nu numai cand e rost de distractie.
    si draga vadim, esti INCA la facultate, vom mai vorbi. ultimately, sa stii ca si prietenii ti-i faci, si ei vor ceva de la tine, nu doar un partener de paranghelie si o ureche careia sa-i sopteasca barfe de doi lei.

  9. renata permalink
    Mai 21, 2010 8:02 pm

    cuvantul prieten e unul cu greutate, prea usor ne folosim de eticheta asta pt niste straini…

  10. renata permalink
    Mai 21, 2010 8:13 pm

    a si ar mai fi ceva, tot referitor la ce a spus cosmin. in lista mea de messenger am cateva zeci de cunostinte. nu intru aproape niciodata pe mess si cu atat mai rar vb cu oamenii aia. mi se pare o ipocrizie din partea mea sa pretind ca-mi pasa ce job mai are x sau daca y si z mai sunt impreuna. din fotoliul meu confortabil, sa apas pe taste si sa ma dau interesata este mult prea fals si lejer pentru a intretine o relatie. de-aia nu am nici conturi pe facebook, shitter and other crap. nu ca nu m-ar interesa ce fac altii sau ca n-as vrea ca ei sa stie ce fac eu. dar oricum ce afli e un paravan, fericirea sau tristetea citite pe chipul unora se intrezaresc doar pe viu.
    prietenii sunt cu tine cand vrei TU, cu ocazii pe care tu le stii importante, nu cand gasesc ei un minut disponibil si pt tine, via telefon sau messenger.

  11. Ana permalink
    Mai 24, 2010 11:25 am

    Articolul tau descrie destul de bine ceea ce eu numesc „prietenie de circumstante”. E un fel de prietenie care vine din simplul fapt ca un grup de oameni trebuie sa traiasca impreuna si sa se inteleaga pentru o anumita perioada. Prietenia de circumstanta se explica si prin faptul ca omul e, de la natura, un animal social, si ca intr-o situatie data, e preferabil pentru individ sa-si creeze un anturaj pacific, in care sa se simta bine decat un anturaj conflictual, cu care sa aiba tensiune cotidiene. Asa imi explic eu „prieteniile de circumstanta”, gen scoala generala, liceu, facultate etc. Prietenii de atunci sunt de fapt cunostinte, cu care daca te vezi pe strada din nou, te saluti sau poti purta o discutie civilizata.
    Insa eu sunt de parere ca printre cunostiintele astea ne facem si prieteni, pe care poti sa-i numeri pe degetele de la o mana. Si cu prietenii adevarati, nu e neaparat necesar sa tii legatura, insa stii ca ei se gandesc la tine si tu te gandesti ce or mai face ei. Si de cele mai multe ori pastrezi o legatura „spirituala”, gen doar citind pagina de facebook sau mai scrindu-le cate un mesaj din cand in cand. Dar cand ai ocazia sa te intalnesti cu cei pe care ii consideri prieteni, te simti bine ca i-ai intalnit si dupa poti sa o tii o buna perioada fara sa-i vezi din nou si cand va revedeti sa fiti din nou prieteni. Prietenia e mai mult o legatura spirituala decat telefonica sau de xc alta natura.Cred ca ceea ce consideram „prietenie” e de fapt o legatura care se mentine prin amintirea tuturor momentelor petrecute impreuna si care ne-au marcat intr-un fel sau altul. De asemenea, cred k trebuie sa-ti iubesti prietenii k sa ii pastrezi (macar in sufletul tau k sa nu te simti singur).

  12. Ana permalink
    Mai 24, 2010 11:40 am

    Ah si sa nu uit…e normal ca prieteniile de circumstanta sa dureze mai ales in perioada cand „grupul” trebuie sa traiasca impreuna. Dupa ce nu mai exista legatura obligatorie care tine grupul unit, fiecare pleaca pe drumul lui asa ca grupul nu mai exista, si nici prietenia de circumstanta. Eu cred ca pana si prieteniile „de circumstanta” sunt niste amintiri placute, asa ca ce rost are sa le strici cu intrebari filosofice despre prietenie adevarata? In fiecare moment din viata, cu un pic de noroc, esti intr-o „circumstanta” care iti permite sa fii inconjurat de astfel de prieteni, it feels nice, asa ca de ce sa-ti pui prea multe intrebari? Ii iei mai bine ca atare, drept cunostiinte, si profiti cat poti de mult de prezenta/absenta lor (teoria mea este oribil de cinica…)

  13. lia permalink
    Mai 25, 2010 3:30 am

    belive

  14. alinutza permalink
    Iulie 29, 2010 5:05 pm

    apai nuj ce sa-ti zic da cam asa e in viata cam toata lumea are numa prieteni pe care sai numeri pe degetele de la o mana, but decat „friends” care sa te f*** pe la spate si atunci cand esti cu ei te pupa in fund si dupa ce pleci te barfesc mai bine alone si gata…si adevaratii prieteni is aia care ii suni la 4 dimineata si vin la tine si daca beti nu-ti ia bautura din fata ci bea cu tine:):P

Lasă un răspuns

