Skip to content

Documentar Holocaust

August 3, 2009

holocaust35434Am stat acum cateva zile si am cautat un documentar la care sa ma uit si eu…si unde sa cauti cel mai bine decat pe google videos? Am cautat cuvantul meu preferat „Holocaust” (o fosta parola de mess, de altfel :)) ), si am dat peste acest documentar care m-a fascinat. M-a fascinat si scarbit n acelasi timp. Pentru ca e vorba de un lagar de concentrare, iar filmarile sunt pe cat se poate de reale. Nu recomand filmul celor slabi de inima. Este foarte trist, dar ridica multe semne de intrebare. Bun, Holocaustul s-a intamplat acum cativa zeci de ani.

Oare ne-am schimbat pe parcursul acestor ani? Sau in interiorul nostru tot niste animale suntem? Pentru ca, va anunt, in acest documentar veti vedea cum unii arunca in mai multe gropi in jur de 30000 de oameni morti prin infometare. Si sunt goi, si miros foarte urat, iar oamenii si gardienii sunt nevoiti sa locuiasca fix langa gropile lor neacoperite.

Mai mult, cei ce vroiau sa-si primeasca ratia de mancare, erau nevoiti sa arunce cadavrele semenilor in acele gropi macabre.

Mi se pare greu acum sa cred ca ne-am schimbat asa de mult. Sunt sigur ca exista multi oameni fara pic de suflet, posibili criminali in serie, care se abtin doar pentru ca nu li se da voie. Daca ar avea voie sa faca ce vor, multi dintre noi am reveni la stadiul de animal turbat de la care am plecat…Si e trist cand vezi imaginile alea reale…te fac sa crezi ca traiesti in continuare intr-o minciuna urata…

Ce mi s-a parut aiurea este ca primul interviu ii este luat unui detinut al lagarului care traia acolo de un an jumate, era doctor, si era evreu din Romania…atunci si-au facut simtita prezenta pentru prima oara fiorii..

Pentru a vedea documentarul, click AICI!

5 comentarii leave one →
  1. nycthantes permalink
    August 5, 2009 7:46 am

    acum 70 de ani nu inseamna nicidecum mult,daca iei in calcul intreaga evolutie a omenirii si asteptarile noastre actuale de la fiinta umana. vreau sa spun ca e incredibil ca asa ceva s-a putut petrece in urma cu doar 70 de ani, deci dupa uimitoare progrese tehnologice,sociale si culturale, dupa razboaie nimicitoare si lupte de emancipare,toate zadarnice.holocaustul este o pata imensa pe chipul schimbator (sau poate nu) al omenirii.nu e doar hitler de vina, nu doar nemtii, ci toti care au permis genocidul,toti care s-au facut a nu vedea…

  2. nycthantes permalink
    August 5, 2009 7:47 am

    dim,sa te uiti la the boy in the striped pyijama,o sa-ti placa,ia-l si pentru babaci…

  3. Georgiana permalink
    Noiembrie 13, 2009 7:43 pm

    jakob the liar
    evidenta diavolului
    schindler’s list(desi cred ca pe asta l-ai vazut deja)

  4. Ianuarie 24, 2010 9:54 pm

    N-as putea sa spun cum ma simnt dupa vizionarea documentarului…sunt socata, inspaimintata, simnt atita durere..si totodata ura…ma intreb..unde era D-zeu in acele momente, atitia ani..de ce venim pe lumea asta? Pt care motiv? Este atit de tragic…sa vezi, sa citesti, sa asculti… durerea fiintei umane(daca asa ne putem numi) …..-:((((

  5. Cristinaaa :X permalink
    Aprilie 12, 2010 9:13 pm

    e anormal ce a facut acel monstru cu acei bieti oameni.La 12 ani nu e normal ca un copil sa cantareasca mai putin de 20kg.Aia cred ca cantareau cam 15 😐

Lasă un răspuns

