Skip to content

Jocul, o rusine?

Iulie 1, 2009

family-gameImi place sa ma joc. Desi am o varsta, se intampla deseori sa ma opresc in fata vreunui magazin daca in vitrina sunt cateva jocuri de familie gen „Scrabble”, „Monopoly”. Apar mereu jocuri noi si sunt fascinat. Stau si citesc regulamentul, si ma imaginez jucand. Mie sincer mi-ar placea sa joc si acuma „Pititea”. Desi sunt constient ca s-ar vedea aiurea de sus. Ar spune vecinu:”Ce dreacu’ face Vadim dupa masina mea?! Bhaaaa, futu-ti mortii matii, ce furi?! Chem politia bhaaa!” Sau sa joci alergatea. Iti dai seama cum ar fi sa-l alergi pe unu’ care e mai tiganos asa…sa nu poti sa-l prinzi, sa intervina careva de pe strada, sa-i serveasca un pumn la ficat, crezand ca il alergi ca a sterpelit ceva?

E aiurea, suntem mari. Dar majoritatea vrem in continuare sa ne manifestam dorinta de a copilari. Chiar aseara am stat de vorba cu sor-mea in timp ce ne jucam cu nepotica mea. Imi spunea ca e bine macar ca va apuca sa traiasca iar copilaria prin ochii fetitei. Prin ce va face ea, prin ce ii va spune, etc. Spunea ca e trist faptul ca doar atat esti copil. Ca de pe la 15 ani, deja apar problemele ce tin de maturitate, iar in schimb, de la 60 de ani traiesti ca o leguma, cu posibilitatea de a mai trai inca 40 de ani.

Cred ca d-aia, cel putin noi, baietii, ne ascundem dorintele in spatele jocurilor pe calculator. Dar te saturi si de astea. Multi dintre voi stiti cum e sa iesiti afara cu gasca si sa va plictisiti de moarte, nu? S-a intamplat vreodata cand erati mici sa va plictisiti cand iesiti p-afara? Nu cred. Alaltaieri am fost prin fata blocului lu’ Vlad. Ne plictiseam. Stiti ce am facut? Ne-am jucat vamita. Si a fost foarte tare. Dar eram constienti ca cine trece pe strada, se uita la noi ca la felu’ paishpe. E destul de ciudat sa vezi baieti masivi, de 1.95 m aruncand cu moneda la o linie…

Uneori chiar mi-ar placea sa nu existe diferentierea asta intre generatii…copii, adulti/tineri, batrani. Ca nu-i o rusine sa te joci. Acum foarte multi ani cand am fost la mare cu familia, mi-am cumparat un joc de plaja. D-ala de arunci cu discuri pe bat. Nu stiu cum se numea. Dar eram in campus cu cortul. Jumatate de campus s-a jucat cu chestia aia. A fost extraordinar de misto, si atunci chiar nu se tinea cont de varsta. Erau oameni la 50-60 de ani care chiar se bucurau cand aruncau un cerc stupid pe bat.

Ce pacat ca inaintam in varsta si devenim ipocriti…

4 comentarii leave one →
  1. sanky permalink
    Iulie 1, 2009 11:58 am

    io as juca intr-o seara pititea. da sa fie intr-un loc cu copaci, ca dupa masini nu mai incapem de vreo 5-6 ani :)) who’s with me?

  2. RaZi permalink
    Iulie 1, 2009 4:09 pm

    vamitza rullz,pititea rullz si multe alte jocuri….da stii ce as juca io rau d tot ma?FRUNZA COAIE….si TZARA TZARA VREM OSTASI…si CAT E CEASU IMPARATE :)) vai..vai vai..

  3. renata permalink
    Iulie 1, 2009 6:25 pm

    maiculita, cat de tare era jocul ala cu cercurile, atat de simplu conceput, asa de efect!!! fara prea mari eforturi, ar putea fi confectionat din lemn si pictat. si daca stau sa ma gandesc, noi jucam scrabble de fiecare data de sarbatori, jucam volei cand mergem la padure, mie-mi vine sa ies din curte-n ulita din fata sa ma joc cu pustanii cu mingea cand ii aud, sau un badminton acolo, mor de oftica daca se stropesc cu pistoale cu apa:( si-apoi imi amintesc:stai putin, esti ditamai muierea, cool down, behave, you’re fully grown! la naiba cu maturitatea!

  4. Iulie 5, 2009 8:54 am

    decat sa iti pierzi timpul tineretii regretand perioadele copilariei, mai bine incearca sa profiti de ocupatiile normale acestei varste… sa n-ajungi drq la batranete spunand „ba, da prooost am fost frate… ma gandeam ca dobitocu’ la leapsha toata ziua si acum, cand mi-au trecut gandurile astea, NU MI SE MAI SCOALA” 😐
    Tanakule, baga-ti mintile-n cap… leapsa se poate juca si „parte-n parte” 😀

Lasă un răspuns

