Skip to content

Hah, matematica!

Iunie 30, 2009

math1Marfa! Azi se da BAC-ul la matematica. Bine ca am trecut de etapele astea. Si mai bine ca nu am dat BAC-ul la mate. Mi-e mila de cei care o fac. Mi-e mila de Marius, care spera la un 5-6. Dar mai mila mi-e de Dinte. Ala da M1. Cu 3.70 in simulare, iti permiti sa-ti fie oarecum frica. Eu ii tin pumnii.

Ma gandesc cum ar fi fost sa dau la mate si ma ingrozesc. Eu nu stiu ce-i ala factorial, permutare, nu stiu sa calculez vreo functie, nu stiu nimic! Tin minte ca anul trecut cand a venit Dinte cu subiectul de la o teza de-a lui, eram de-a dreptul nervos ca „Astia nu stiu sa traga liniile de fractie, ma?”. Raspunsul lu’ Dinte a venit subit: „Aia e o matrice, ma!”

„Matrice?” Ma intrebam eu cine dreacu’ te pune sa calculezi 0/1/0 + 0/0/1 + etc…Nici nu stiu ce-i aia o matrice. Si alaltaseara chiar m-am uitat prin cartea aia de variante la mate…sa vad daca stiu sa rezolv macar un subpunct de la o problema „de cacat”. Am stat o juma’ de ora si am gasit una care mi se potrivea, si tinea de probabilitate. Nici formula probabilitatii nu o mai stiu…am facut-o din cap. Stiu doar teorema lu’ Pitagora (Old school, old school). Si p-asta o stiu din clipul asta!

Ce-i chinuie astia pe saracii copii la un cacat de examen! Va dati seama cat se complica unii pentru o chestie ce dureaza doar 3 ore? Unii isi cumpara casca d-aia cu magnet, altii isi fac copiute pe care le tin in chiloti (foarte incomod, as spune), altii baga topuri intregi de hartie in pungi, pe care le baga apoi in closeturile de la toaletele din licee. Cer voie la baie, si spera sa le mai gaseasca, sa mai retina cate ceva. Si nu le gasesc, sau sunt deja acoperite cu pipi, folosite pe post de hartie igienica si n-ai ce sa mai faci cu ele. Nu-ti ramane altceva de facut decat sa iti aprinzi o tigara. Iar apoi intra insotitorul dupa tine (ca acuma daca ceri voie la toaleta, trebuie sa vina un insotitor sa aiba grija sa nu trisezi cumva. Asa ca e nevoit sa te tina de mana cand te caci) te vede sezand regeste pe tron: „Ce faci acolo, imparate?!”

Stii ca oricum nu iei proba asta, asa ca te doare-n pula: „Fumez!”

Insotitoarea te asteapta sau chiar isi aprinde si ea o tigara sa ai companie. Vorbiti de una, de alta si se termina timpul admis. Voi nu va intoarceti la clasa si traiti fericiti pana la adanci batraneti intr-o baie murdara, umpluta cu kilograme de hartii, foi, mobile ascunse sub capacele de la WC, chiuvete pline de voma celor cu emotii…dar macar fumati!

‘Te-m-as in el de BAC!

8 comentarii leave one →
  1. RaZi permalink
    Iunie 30, 2009 3:06 pm

    foarte tare frateee :))) cand ai scris-o?azi-noapte sau azi dimineatzzza?

  2. Iunie 30, 2009 3:31 pm

    bacul e ushor:-j ca sa iei bacul nu trebuie sa inveti ci doar sa fii inteligent :-” romanul sti ce trebuie sa faca cand e la bac. acum depinde doar cine are norocul si curajul sa fie „inspirat”

  3. sanky permalink
    Iunie 30, 2009 4:53 pm

    bacu chiar e o chestie importanta, pentru ca vezi cine e prost si cine nu. si ma mai gandesc la ce categorie intra cei „inspirati”. mi se pare de cacat ca acu e mai „interesant” ala care a reusit sa ia de ici de colo un sarman de 7, decat ala care a luat 8 pe merit. io i-as impusca p-aia care „au facut efortu” sa-si ia casca si pe urma se lauda ca ce smecheri sunt. (as impusca si tiganii :D). plm 🙂 si pt unii chiar e necesara matematica aia :-?? pe tine tanakule stiu ca te-a durut in cur de ea, da macar ai facut filo. da astia care sunt la mate-info sau bio-chimie si iau 3,70 la simulare, sa ma scuze, da ce plm cauta acolo? 🙂 adica, in viata tre sa fie ceva ce-ti place. daca iti place ceva ce are legatura cu profulul real, fa dracu matematica. ITI TREBUIE. si o zic din experienta mea care nu exista:)) daca iti place sa citesti, sau sa scrii ceva interesant, fa un „uman”. daca nu-ti plac astea, exista o gramada de scoli care te invata sa cari 3 farfurii p o mana sau sa aduni porumbu de la nord la sud. daca nici astea nu-ti plac, fa o scoala militara. si mai sunt multe alte variante, trebuie doar ceva cap. e foarte usor sa zici ca aia nu-mi trebuie, aia nu-mi trebuie, da nimeni nu t obliga sa o faci 🙂 exemplu cel mai bun e razi :)) nu i-a placut, nu a facut. si ce mi se mai pare de cacat spre diaree e sa zici ca ai fost inteligent ca ai luat bacu pacalindu-i pe altii si sa folosesti „sa faca cand” intr-o propozitie. si nu curaju te duce la „inspiratie”. inspiratia aia e ultima ta sansa sa nu rada si curcile cu curu (daca tot am zis si faca cand, imi permit si un cucu :P) de tine. ala nu e curaj, e disperare. SI PROSTIE

    va urma… 🙂

  4. RaZi permalink
    Iunie 30, 2009 9:18 pm

    lol….wtf?care-i costine faza?

  5. renata permalink
    Iulie 1, 2009 10:06 am

    mie mi-a placut bacu’, mi-au placut zilele alea tensionate si jucause, cand ma intretineam cu toata lumea din caragiale, uniti la restriste, si consider ca, atata vreme cat NU COPIEZI, el ilustreaza intrucatva cam ce-ar trebui tu sa stii dupa atata amar de ani de scoala. ma rog , cine copiaza nu se alege decat cu o nota decenta la bac si bravo lor, dar pe mai tarziu se va dovedi ca nu te-a ajutat. in fond, subiectele sunt de asa natura formulate incat sa fie accesibile si inteligibile, desi poate mai exista exceptii. o sa sune moralisto-edificator, dar noi beneficiem de un acces la educatie de care multi nu au parte. tine de noi sa-l intoarcem in favoarea noastra. cat despre emotivitate, nervi si altele, tb sa-ti spui constant ca NU AI CUM SA PICI BACU’ si sa te gandesti la momentul in care vei fi trecut de ell la relaxarea cvasitotala care vine dupa…after all, e un prag ce tb trecut, ca atatea altele. atata doar ca de asta iti vei aminiti ca fiind unul lejer:D

  6. sanky permalink
    Iulie 1, 2009 11:52 am

    stai linistit vlade:)) ca n-am zis nimic de rau de tine. tu esti la „asa da” 😛

  7. RaZi permalink
    Iulie 1, 2009 4:07 pm

    :)) era destul de interpretabil..peleme

  8. blacklead permalink
    Iulie 5, 2009 11:21 pm

    na ca nu ti-am oferit sansa/satisfactia sa „ma bati” :)) :>

Lasă un răspuns

