Skip to content

„E bine ca am glumit cu ei”

Iunie 17, 2009

gets.phpIeri seara am avut parte de o noapte plina de „glume”. Am iesit pe-afara pe la ora 22:00 si mi-era foarte sete. M-am intalnit in spatele blocului prietenii mei din copilarie. 8 insi: Eu, Dinte, Sandu, Dan, Bebe, Neagu, Gaza si TheWho… Intre timp, Dinte pleaca acasa. Ramanem 7:
Dan: „Vadime, hai cu mine sa iau cate o bere.”
Eu: „OK.”
Mergem la magazin, luam 4 cutii de bere si o Cola la un litru. Sandu nu mai bea ca trebuie sa dea burta jos, iar Gaza era deja facut praf, nu mai vroia alcool. D-aia am luat si Cola. TheWho avea si el o sticla de sprite. Nu vroia bere.
Ne aranjam frumos in cerc si bem. Mai aprindem o tigara, mai luam cate o gura de suc de hamei si il punem pe Bebe sa tina de 6, in caz ca vine garda. Se uita pe aleea care duce in spatele blocului:nimic. Nu trec 30 de secunde, ca de pe alee isi fac aparitia 4 jandarmi inalti, seriosi. Doar ultimul avea un zambet sarcastic sub cipilica:
„Va era dor de noi, nu?”
Nimeni nu zicea nimic. Sandu statea sprijinit de centrala, Bebe era in picioare cu berea in mana, incerca sa si-o piteasca dupa picior. Eu cu Neagu si TheWho stateam jos pe o bordura, asa, ca boschetarii, Dan era, de asemenea, in picioare, dar cu berea un pic in spatele lui. Gaza statea obosit, sprijinit de o masina, cu sticla de Sprite in mana. Inainte sa apara garda, tocmai injurase: „Baga-mi-as p**a etc..”
Jandarmul cu agenda(JCA):”Tu ai p**a mare, a? Amenda ca injuri. Dati-mi buletinele sa va iau datele, toti!”
In continuare, toata lumea tacea. Scoate Dan primul buletin.
JCA:”Ce dreacu’ e asta asa deteriorat? Amenda ca e deteriorat buletinul.”
Dan:”Pai trebuie sa ma duc sa-l schimb.”
JCA:”Nu ma intereseaza, amenda!”
Se uita jandarmul cu atentie in buletinul lu’ Dan.
JCA:”Tu de cand stai aici ma?”
Dan:”De vreo 5 ani.”
Se facea ca Dan, acum 5 ani, se mutase in apartamentul jandarmului cu agenda.
In timp ce asta ii copia datele lu’ Dan si ceilalti jandarmi erau neatenti. Dan, inteligent cum e el…s-a gandit la marea schema. Deja se visa un fel de Scofield. Isi ridica privirea spre cer, in stanga. Cu piciorul stang, suav cum e el, da peste berea ce era in spatele lui, ca sa se verse. Evident, cutia face zgomot, fiind aruncata pe ciment.
JCA:”Ce-ai facut ma?”
De atunci, Dan nu a mai fost in stare de nimic. Statea in picioare, cu mainile impreunate ca la decapitare, capul plecat si nu zicea nimic.
JCA:”Ce prost esti, ai dat berea pe jos. Clar, amenda!”
Jandarm1(J1):Nu-i da pentru bautura, ma! Da-i pentru gunoi, a varsat berea.”
JCA:”A cui era berea ma?”(asta a fost momentul in care Sandu nu s-a mai abtinut si l-a pufnit rasul. La fel si pe mine, Bebe si Neagu)
Dan nu scotea nici un sunet. Mai avea putin si dadea drumul la caldurica pe crac. Ridica un umar, in semn de „Nu stiu!”
J2:”E pacat, ma, ce mai bei dupa ce plecam?”
J3:”Da’ ai vazut cum a facut? Ce schema? Ca Ronaldinho asa!”(si-l imita pe Dan intr-un mod foarte amuzant)
J1:”Ia uite-l p-ala!(arata spre Sandu) Ala rade ca nu are bere la el. De ce nu bei bere ma?”
Sandu:”M-am lasat, vino peste o luna cand dau burta jos!”
J1:”Tu de ce tii berea aia la spate? Crezi ca n-o vad? (spre Bebe)
Bebe:”Incercam sa o arunc…nu aveam unde!”
Vazandu-ne pe noi ca radem fara sa facem galagie, ii pufneste si pe jandarmi rasul.
J2: „E vreunul minor p-aici?”
Neagu: „Nu inca!”
Eu: „Da, eu!” (evident, in gluma!)
Se hotarasc ei sa nu dea amenda niciunuia si pleaca, spunandu-ne sa ne terminam treaba si sa plecam apoi in casa.
Evident, noi am ras cu hohote apoi de Dan. Pentru ca era distrus. Parea ca abia s-a intors de la priveghi.
Dan: „Ce domne, ca mi-am dat seama ca e ala care a stat in apartamentul in care stau eu acuma! M-am luat si eu la gluma cu el! E bine ca am glumit cu ei!”
Sandu: „Sa mooooori tu? Daca imi spui ca aveai planuita treaba cu berea ca sa-i faci pe jandarmi sa rada sa nu ne dea amenda, eu ma duc in casa!”
Noi deja eram pe jos de ras.
Dan:” Hai, domne, ca am facut si eu ceva glume cu ei!”
Gaza:”Unde ma, ca n-ai zis nimic? Toti ceilalti pot sa spuna ca au facut macar cate o gluma…tu nimic!”
Dan o tinea p-a lui ca si el a mai glumit.
Mai stam 10 minute si vedem iar 2 jandarmi, indreptandu-se spre noi.JCA si J2.
Il intreaba pe Dan:”N-ati plecat, ma?”
Dan:”Acuma plecam.”
JCA:”Acuma plecati? Scoate buletinul, iti dau amenda.”
Se scotoceste Dan serios, se uita in portofel: nimic. In buzunare:nimic.
Dan:”E la tine!” II spune jandarmului cu agenda.
Astora li se schimba fetele subit si incep sa rada cu glas: „Ia-ti ma buletinul! Si-a mai uitat careva buletinul la mine?”
Noi:”Nu!”
JCA:”Bine, hai terminati-va berea si acasa..”
Atunci, Dan a fost si mai distrus. Pentru ca suferea cum ca a tot glumit cu ei…iar jandarmii i-au tras-o de nu s-a mai vazut…
Deci, asta e povestea oficiala. Orice ar mai spune Dan este pur fictiv. Am scris aceasta intamplare, pentru ca aseara ne-am gandit ca povestea poate suna foarte diferit din gura lui Dan! („Cand m-a intrebat ala a cui e berea, i-am zis: „A lu’ ma-ta!” Apoi i-am dat un pumn, a picat blana si am fugit! :> )
Mda…mi-a placut aseara…

One Comment leave one →
  1. Select permalink
    Iunie 18, 2009 10:40 am

    asa e dan … infloreste tot ce poate 🙂

Lasă un răspuns

