Skip to content

About life and music…

Martie 21, 2009

sheet_musicIubesc muzica si tot ce tine de muzica. Iubesc orice instrument pentru simplul fapt ca iti gadila timpanul, iti hraneste creierul. Muzica iti da inspiratie in tot ce faci, muzica te linisteste, muzica e langa tine atunci cand esti trist, fericit, nervos, somnoros. Cred ca fara aceasta minune a lumii am fi fost barbari. Da, barbari! Niste brute in sensul propriu. De cate ori v-ati calmat cu muzica? Eu ascult multe genuri si subgenuri de muzica. Depinde de ce stare am. Singurele lucruri pe care nu le pot numi muzica sunt hip-hop-ul si rap-ul. Chiar daca ascult mult asa ceva, in cazul acesta nu conteaza melodia, ci versurile. Deci, acestea doua se pot incadra mai bine in arta scrisului si creatiei.

Dar sa revenim. Muzica, sunetul. Doua elemente ale naturii care ne fac creierul sa functioneze mai bine. Nu vi se intampla sa retineti mai bine si mai repede versurile unei melodii decat o poezie de doua strofe, doar pentru ca versurile melodiei sunt puse pe un anumit ritm? Daca as face un calcul, as putea compara cate versuri stiu pe derost, si cate citate din carti stiu. Daca as putea scrie o carte cu versurile cunoscute mie, probabil as umple vreo 2000 de pagini. Incercati voi sa cititi o carte de 2000 de pagini si apoi sa o recitati ca si cum ati canta versurile unor melodii! Da….asa ma gandeam si eu…

De multe ori, dam peste melodii care ne impun o anumita stare de spirit. Atunci ne dam drumul la imaginatie. Ne punem in pielea unui personaj inexitent si incercam sa avem trairile impuse de melodie. E una dintre putinele scapari din lumea reala. Si cunoscatorii acestei experiente stiu cat de mult inseamna!

Sa nu uit si de interpretii care emit sunete intr-adevar placute. Ce nu am da sa putem canta si noi exact ca artistii nostri preferati! Acuma sincer, cati dintre voi canta in fata calculatorului si isi imagineaza ca au aceeasi voce ca interpretul, sau ca sunt pe scena si fac show? Eu de multe ori fac chestia asta. Mi-e un pic rusine sa admit, dar nu cred ca sunt singurul. Mai rau e cand intra mama in camera si ma vede cum tin un microfon invizibil in mana si mugesc in el cu ochii inchisi… Dar sa fim seriosi..voua nu vi se intampla sa faceti ca mine? Si ce muzica ascultati voi? DE CE? 🙂

5 comentarii leave one →
  1. "domnisoara mea permalink
    Martie 21, 2009 7:10 pm

    MICUL meu geniu, toata lumea canta cu creionul in maina pe post de micofon sau cand face dus , cel mai des cand sunt singuri si siguri ca nu-i aude nimeni…atunci se simt „Vedete”! Citind art. tau mi-aduc aminte de”amintiri din copilarie” …MUah muaH :* 😡 :*

  2. wyo permalink
    Martie 25, 2009 10:40 am

    Mai frumos : sa stai in birou, liniste pe tot palierul si de la tine sa se auda o melodie gen: „Stand by me ” cu vocea ta pe fundal…unde mai pui ca trece cineva prin fata biroului tau si te vede cantand…ceva dragut 😛 ,dar cine stie ce inseamna muzica nu ar rade rau ;))

  3. renata permalink
    Martie 25, 2009 10:57 am

    bai, nu stiu de altii, eu chiar cant ca artistii mei preferati:):):)
    intr-o vreme mi se parea ca muzica e TOT. si acum mi se mai pare uneori. nu exista alta arta care sa atinga simultan atatia poli ai fiintei tale, de care sa nu te plictisesti niciodata si care sa ofere atat de mult fara sa ceara prea multe in schimb. muzica exista in fiecare din noi, ea difera de la un om la altul. de fapt, daca am asculta cu atentia, am afla ca fiecare om care ne e prin preajma are o anume muzica: vesela, romantica, ritmata, flegmanelara, psihedelica, pur instrumentala, trista sau de-a dreptul funerara, minunata, ravasitoare, inconfundabila..
    eu ascult muzica frumoasa. frumoasa si atat. nu ascult muzica urata. tare,nu?

  4. Clauditza permalink
    Aprilie 11, 2009 12:20 am

    frumos!

  5. ShObOrObOgAzA permalink
    August 30, 2009 12:07 am

    eu cant oriunde..daca am castile in ureche nu ma pot abtine..cand plec undeva cu parintii cu masina imi bag castile in ureche si cant..shi tata mereu imi spune:Iar are marijuana concert(fiindca ascult hip-hop)

    shi mai cant shi in mijloacele de transport..eh nu chiar atat de tare incat sa auda toata lumea..da’ cert e ca, cant…

Lasă un răspuns

